Így december vége felé kezdhetjük fényesíteni a varázsgömbünket, hogy lássuk, mit hoz az újév a szépségiparban.
Az már borítékolható, és talán már tapasztalhatjuk is, hogy egyre inkább teret nyer a holisztikus szemlélet, a mesterséges intelligencia és az egyénre szabott megoldások. Az innovációk, melyeket már most is érzékelünk a szépségiparban, újabb lendületet vesznek 2025-ben.
A holisztikus szemlélet az alap. Már nem elég egy ütős smink és egy jó arckrém. Sokkal inkább igényeljük a wellness-élményt, a lelassulás lehetőségét és biztosítani akarjuk önmagunk számára az érzelmi, mentális és fizikai jóllétet. A teljességre törekvés tehát magában foglalja azt is, hogy tudatosan vigyázunk önmagunkra az élet minden területén, így a szépségápolás terén is, hangsúlyt fektetve a megelőzésre éppen úgy, mint az egyéni igényekre. Ebben a trendben pedig a mesterséges intelligencia fő szerepet kap.
Testreszabottan
Az AI lehetővé teszi, hogy valóban személyre szabott bőrápolási rutint alakíthassunk ki. Az okoseszközök képesek elemezni a bőrt, hajat, és az adatok alapján egyéni megoldásokat kínálva a fogyasztóknak. Ugyanígy lehetőség van a különböző sminktermékek virtuális kipróbálására, láthatjuk egy-egy szín hogyan állna nekünk, sőt a virtuális szépségtanácsadók iránymutatást is adhatnak – mindez a vásárlási szokásokat is forradalmasítja.
Az AI-algoritmusok segítségével a felhasználók a saját szükségleteikhez, céljaikhoz igazodó termékeket tervezhetnek.
Korábban nem volt mód ilyen típusú fogyasztói igényre, és erre a vállalatoknak válaszolniuk kell.
Az AI a termékfejlesztést is forradalmasítja, hiszen jelentősen felgyorsítja az innovatív termékek alapjául szolgáló kutatási folyamatokat, és az adatelemzések révén új összetevő-kombinációkat tár fel. Ez azért is fontos, mert a fogyasztók egyre inkább a letisztult szépséget keresik, azaz elvetik a káros összetevőket és természetben rejlő kincseket részesítik előnyben. A kiváló hatás és a luxusélmény elvárás, ahogyan a természet tisztelete is mindinkább az. Ezért az AI “feladata” az is, hogy segítsen a vállalatoknak olyan termékek előállításában, amelyek a lehető legkevésbé terhelik törékeny környezetünket és a szervezetünket. Az egyszer használatos műanyagok csökkentése, az újrahasznosítás növelése, az etikus összetevő-beszerzés szintén az elvárt fenntarthatósági szempontok közé tartozik és ebben az AI lesz a segítség – derül ki a PWC jelentéséből, hogy ne csak a varázsgömbre támaszkodjunk.

Kép forrása: Svitlana Hulko
Okosabban, nem keményebben
A Mintel felmérése szerint a fogyasztók egyre inkább törekednek az okos bőrápolási rutin kialakítására. A lényeg a személyre szabott megoldások keresése, ami biztosítja a luxus érzését, a kikapcsolódás, feltöltődés, érzelmi jóllét elérését.
A személyre szabottság alatt nem csupán a bőrtípus, az életkor, az elérni kívánt cél értendő, hanem például a genetikai adottságok és a környezeti tényezők is.
Napjainkban például a fényvédelem és a könnyű, hűsítő textúrák kerülnek egyre jobban előtérbe. Ezzel a fogyasztói elvárással kell lépést tartania a szépségiparnak, ami mindezt érzi, érti és képes is a folyamatosan innovációra – a lendület pedig 2025-ben csak fokozódik.
A testreszabás új szintje mellett egyre jobban előtérbe kerül a hosszú élet szemlélete. Az Euromonitor International Top Global Consumer Trends 2025 felmérése szerint az emberek 2025-ben még tudatosabban törekednek majd arra, hogy hosszabb és minőségibb életet biztosítsanak önmagunk számára. Az öngondoskodásba beleértendő nem csupán az átgondolt, egészségesebb táplálkozás, hanem az aktív cselekvés a teljes körű jóllétért és az egyedi igényekre, helyzetekre hathatós választ adó megoldások alkalmazása. És ha mindezt jól mutatja a varázsgömbünk, akkor ezen a téren szép kilátások előtt állunk, eljött a kortalanság művészetének kora.

Kép forrása: Quality Stock Arts
Szerző: Melich Krisztina
(Kiemelt kép forrása: Beauty Hero)
Források: