Egyre több befolyásos ember, sajtóorgánum és kutatás mutatja, 2025 legnagyobb hatású területe a longevity lesz. Van egy jó hírünk, a legjobb helyen jársz, ha szeretnéd követni, sőt, diktálni a hazai longevity trendjét!
Cikkünkben a Vogue Business beszámolója alapján megmutatjuk, mi várható a rohamosan növekvő „living longer” trendnek köszönhetően, az egészségmegőrzés iparágában.
Egyre fontosabb a fogyasztók számára saját egészségük
Az Euromonitor International „Globális fogyasztói trendek 2025” jelentése szerint 2025-ben a longevity uralja majd a széles körben vett wellness-egészség szektort. A több mint 40 000 fogyasztó bevonásával végzett felmérés kimutatta, hogy az emberek döntő többsége foglalkozik azzal, hogy évről-évre egészségesebben éljen.
A megkérdezettek 52%-a úgy véli, a következő években egészségesebb lesz, mint most. Ennek érdekében preventív, egészségmegőrző lépéseket tesz, hiszen fontos számára, hogy hosszabb, boldogabb életet éljen.
Összehasonlítva a 2023-as adatokkal, amikor a kutatásban résztvevők csupán 46% vélekedett így, jól látható, hogy növekvő tendenciát mutat az egészségmegőrzés igénye, amellyel párhuzamosan a longevity iparág is folyamatos növekszik.
Az egészségmegőrzést szolgáló kereskedelmi szektor gyorsan reagál a növekvő igényekre. A beszámoló három fókuszterületet vizsgál: a digitális egészség és fitnesz eszközök, a NAD+ alapú táplálék-kiegészítők és a női egészség szektort.
Lendületet vesz a viselhető okoseszközök piaca
A hosszú élettartam iránti vásárlói érdeklődés középpontjában az intelligens eszközök és alkalmazások állnak, amelyekkel a fitnesz tevékenységek és az egészségügyi biomarkerek egyéni módon, szakember segítsége nélkül követhetők nyomon. 2024-ben e szektorban az Y és a Z generáció tagjai voltak a domináns felhasználók. A megkérdezett Z generációs fogyasztók 27 százaléka visel valamilyen egészségfigyelő okoseszközt. A növekvő tendencia itt is kimutatható, mert ez a szám 2020-ban 18, 2022-ben 22 és a 2023-ban csupán 24 százalék volt. A növekedés mértéke számottevő, hiszen pár év alatt majdnem megduplázódótt a felhasználók száma.
Az Euromonitor kétszámjegyű növekedést jósol 2024 és 2026 között, mivel egyre fiatalabb fogyasztók jelennek meg a piacon, és egyre tudatosabbak az egészségmegőrzés terén.
Az okoseszközök terén piacvezető márkák egyre több egészség követő funkciót fejlesztenek. Az olyan cégek, mint az Apple, az Oura, a Whoop, a Flo és a Garmin már rendelkeznek olyan technológiával, amely egyre precízebb, valós idejű adatokat és elemzést biztosít a felhasználók számára, az edzésről, a glükózszintükről, az alvásuk minőségéről, a hormonális és stressz ciklusokról. A legújabb fejlesztések pedig az ízületi betegségek megelőzését célzó mobilitási javaslatokról szólnak, természetesen az AI bevonásával. A mesterséges intelligencia alkalmazása pedig új dimenziót nyithat, mint sok más területen, így a viselhető okoseszközök piacán is.

Kép forrása: minipeach
Hatalmas növekedésben az étrend-kiegészítő szektor
Az Euromonitor International előrejelzése szerint a vitaminok és étrend-kiegészítők globális értékesítése a 2024-es 127,2 milliárd dollár után, 2025 végére eléri a 139,9 milliárd dollárt.
A fogyasztók egyre szélesebb körben vásárolnak táplálék-kiegészítőket, legyen szó a mentális jóllét, a táplálkozás támogatása, a sporttevékenységek vagy az anti-aging területéről.
A kutatás egyértelműen kimutatta, hogy a NAD+ lesz a zászlóshajó. Jól mutatja ezt az a kutatási adat, miszerint a NAD+ címkével ellátott online termékek száma 2024 augusztusára csaknem megháromszorozódott, 409-ről 1137-re nőtt. A legnagyobb világmárkák szállnak be a NAD+ piacára, és növeli az értékesítést az is, hogy világsztárok is előszeretettel használnak ilyen típusú termékeket.
Miért is ég NAD+ lázban a világ? Korábbi cikkeinkben részletesen foglalkoztunk a koenzim élettani hatásával és az öregedéssel összefüggő szerepével. Ha kíváncsi vagy cikkünkre, olvasd el ide kattintva.
Felfutóban a női egészségre fókuszáló iparág
A jelentés egy másik részében az Euromonitor felvázolja a kismama létre és a menopauza különleges időszakára koncentráló piacot, mint márkainnovációra érett ágazatot. „A korábban tabuként kezelt vagy rosszul ellátott területek – mint például a szexuális jólét, a mentális jólét és a nők egészsége – mostanra a wellness-egészség kritikus elemeivé válnak” – mondta Irina Barbalova, az Euromonitor globális egészségügyi és szépségápolási vezetője a „Women’s Health” című tanulmányában.
Sok fejlesztés zajlik a női egészségre koncentráló szektorban, ilyen például egy új készülék megalkotása, amely vörös fényterápiával feszesíti és megfiatalítja a hüvelyszövetet, serkenti a kollagén- és elasztintermelést, ezzel segíti a menopauza időszakában lévő nőket. Ide sorolhatók továbbá a kismamák szülés utáni depresszió kockázatának csökkentését célzó terápiás platformok és alkalmazások is. Az egészségügyi szakemberek és képzett terapeuták által irányított monitorozás (beleértve az alvást, a hangulatot és az aktivitást), segítenek a nőknek eligazodni az anyaság változó életciklusában.

Kép forrása: Prostock-studio
Ahhoz, hogy a márkák 2025-ben is lépést tartsanak a változó fogyasztói igényekkel, és képesek legyenek – ahogyan Barabási Albert-László nemrég magazinunknak nyilatkozta – meglovagolni a longevity által generált innovációs hullámot, egyedi és célzott megoldásokat kell kínálniuk. Az innováció és a technológia ötvözése lehet tehát a kulcs abban, hogy az egészségmegőrzés ipara új fejezetet nyisson – amelyben a hosszú, egészséges élet nem csupán álom, hanem a vásárlói igények által megalkotott fogyasztási piac.
A cikk termékmegjelenítést tartalmaz!
Szerző: Dr. Ujhelyi Nelli – főszerkesztő Longevity Magazin
(Kiemelt kép forrása: PeopleImages.com – Yuri A)